Monday 12 December 2011

Islam itu kolot???

  Satu ptng yg indah Cik Tun n Cik Teh p giant,,diaowg sume  nak beli stuff baru sempena taun baru,,,beselah tuh owg muda2 nih,,,,
cik teh:oi tun,,,aku rase aku nak pakai make up tebal2 lar baru voke..cam didie alias tuh...he2
cik tun:buet po nak lawa2..sikit2 sudah ler,,,kiter kan owg islam,,
cik teh:nilah aku x suka nih,,asal nak berlawa jer Islam larang,,isyk kolot bona,,,
cik tun:isyk ko ni x bek cakap cam tuh,,,Islam larang ada sebab,,cube ko pk ckit,,
cik teh:erm,,,wei kalo aku nak pakai dress(mendedahkan leher n kaki) leh x,,,t senang  sejuk je badan aku kena angin,,,n dpt vitamin cahaya matahari,,,sihat kut badanku,,,ramai usha aku kut,,,he3 seronok,,,
cik tun:ko nih kira da berlebih,,,ko lwn hukum ALLAH ker?
cik teh:hek eleh,,kolot tullah cara ko pk nih,,patutlah Islam mundur skunk,,,hahaha
cik tun:ko penah makan selipar size 8 x?karang aku bagi ko kang...Ko jgn nak hina Islam,,,
cik teh;da memang betul...ape pun x leh,,ni nak tgk wayang pun x boleh...haram lar..apelar...
cik tun :sape ckp??
cik teh:ni satu  lagi aku da couple ngan sowng mamat nih,,mamat tu punyelar hensem,,,tapi dia tinggalkan aku cow2 coz dia kata Islam larang couple sblm kawin,,ni yg buatkan aku marah n    
benci Islam coz kolot sngt,,
cik tun:Alhamdulillah,,,baguslah cam tu ALLAH  sygkan ko rupanya,,,
cik teh:ye ker?abis nape pak we aku lari???n nape aku xleh jadi pelakon,,penyanyi,,,nilah yg aku kata Islam nih kolot,,,eeee menyampah aku,,,
cik tun:da abis ckp?
cik teh:sebab tu aku rasa agama lain tu seronok,,x macm agma Islam sume benda nak larang,,,
cik tun:ada lagi ko nak kutuk pasal islam?
cik teh:ko pahal?
cik tun:ko dengar sini aku nak ckp...
first:nape dilarang bermake up berlebihan?ko penah pk x?
supaya ko x riak dgn wajah palsu ko yg cantik,,,n kadang2 buruk kot make up tebal2..pastu dak2 laki ejek ko..nmpk x ISLAM itu menjaga...
cik teh: :(
cik tun:ha..nape kena tutup aurat?supya ko x kena kaco n maybe,,lebih teruk,,
cik teh:isyk2
cik tun:nape  xleh couple?tuk mengelakkan ko dari berzina,,
cik teh: >.<
cik tun:nape x leh jadi pelakon?penyanyi?tuk menghindarkan ko dari difitnah,,dan maruah ko terpelihara,,maybe suara ko xsedap..he2
cik teh:ye ker?:(
cik tun:erm,,,kalo ko nak sngt jadi pelakon,penyanyi..lebih bek ko jadi penghibur pada suami ko,,syurga tempat ko t...
cik teh:romantiknyer :')
cik tun:ni nape ko kata islam mundur?ko salah...sebenarnya,,islamlah yg bawa suma kemodenan atas kehidupan manusia,,tapi owg kafir mencuri ilmu owg ISLAM,,, ko nak sangat agama lain pegi lar tapi ko jgn duk atas muka bumi ni coz ni milik ALLAH,,
cik teh:abis aku nak duk planet mane??
cik tun:lantak ko..sape suh hina Islam,,sape ckp tgk wayang x leh??ko salah ia jadi haram kalo ko buek maksiat dlm wayang tuh or ko dating ngan pak we ko kat wayang,,,
cik teh:~.~
cik tun:satu lagi,,,ko tgk hidup owg kafir tu tenang ke??x diaowng bnyk masalah jiwa kacau  kut..coz diaowng xda maula(pelindung)..memang diaowng epy tapi di akhirat diaowng terseksa teramat sangat,,insaflah teh..
cik teh:erm,,aku ni susah ckit lar..nak insaf,,maklumlah ati keras,, 
he2..waktu tua t lah ye,,aku nak enjoy lu,,
cik tun:teh maut x kenal usia,..bertaubatlar,,,Rasulullah bersabda:owng yg dapat menempuh alam remajanya dgn iman yg kebal ialah owg yg berjaya..
cik teh:tengoklar dulu erk,,,t aku tepon ko kalo aku dah ready...
cik tun:isyk2,,moga ALLAH beri hidayah padanya. 
p/s~sedarlah sedara..ISLAM  ITU X KOLOT,,tapi kiter yg menjadikannya kolot,,cuba 4low..konpem2 hidup aman sentosa (ALLAH REDHA,)jgn duk pk ckp owg,,be youself..iaitu muslims sejati's:)

No comments:

Post a Comment